Re: Problem: Duron 1400 na Asusie (dlugie)

Autor: e-gen (k735123_at_interia.pl)
Data: Fri 03 Oct 2003 - 11:36:32 MET DST

noooo, nareszczcie ktoś kto "czuje się jak ja";)

Mam podobnie,
złożyłem na D1400+LTR40x12x48+BarracudaIV+Radeon7500+128MB DDR+zasilacz
jakiś tam 350Watt (200 watt praktycznie).

Zasrtanawiam sie tylko jaki system stawiałeś bo ja Win98se, który udaje się
zainstalować bezbłędnie tylko na ustawieniach BIOS-u safe-default (inaczej
przy wykrywaniu urządzeń PnP wyrzuca jakieś błędyo konieczności naprawy
rejsetru lub o potrzebie przetarcia CD-ROM miękką szmatka bo czegoś tam nie
może odczytać-szczegół ale instalkę zapuszczam z HDD:))))

Jednak jeżeli uda się zainstalować Windę to potem potrafi być przez parę
godzin spokój żeby ni stąd ni zowąt np. przy restarcie systemu wyrzucić
niebieski ekran lub informację o wykryciu błędu w rejestrze:(((((((

Co do płyty;
mam dwie płyty:
--> ECS K7VTA3 (kt333), która podaje na jądro procesora 1.48 V
oraz
--> Shuttle AK38N (kt333 z LAN i audio5.1), która podaje na jądro procesora
od 1.5 do 1.52 V

Na obydwu płytach objawy są zbliżone: niestabilność i problem z postawieniem
Windy.

Hipoteza:

*procesor otrzymuje za niskie napięcie:)

ps
błędy płyty instalacyjnej odpadają,
błędy HDD odpadają,

ps2
testowałem moją kostkę RAM-u (CAS 2.5) memtestem86 przy takich ustawieniach:
CAS 2.0, przeplot 4, FSB 140 i po 4 godzinach testu (zrobił w tym czasie
chyba z 10 pętli) wykryło tylko jeden błąd.

ps3
zaraz pociągnę ołówkiem jeden mostek L11 i mam nadzieję że zwiększe
zasilanie do 1.55 V

Piszczcie!!!