Bios nie wykrywa pojedyńczego dysku - w czym problem?

Autor: Zdroyek (zdroyek.NOSPAM_at_poczta.fm)
Data: Fri 03 Oct 2003 - 09:48:08 MET DST

Witam,

Mam 2 dyski Caviara 40 GB i Fujitsu (czy jakoś tak) 3 GB. 40 używam jako
podstawowego dysku a 3GB jest na kieszeni i podłączam go wtedy gdy jest mi
to potrzebne. Do tej pory wszystko działało OK czyli mogłem mieć wysuiętą
kieszeń i 40GB działała samndzielnie. Teraz po zmianie płyty głównej pojawił
sie problem: przy pierwszym starcie komputera (i wysuniętej kieszeni) bios
nie wykrywa dysku ale wystarczy zresetować go na "miękko" (ALT+CTRL+DELETE)
i już go wykrywa. Dodam że gdy podłączone są obydwa dyski komputer startuje
jak rakieta bez żadnych problemów. Próbowałem już całkowicie odłączać
kieszeń i zostawiać 40GB jako pojedyńczy, zmieniałem kolejność na taśmie BEZ
REZULTATU.

W czym jest problem? W ustawieniach w biosie (bios AMI) czy w czymś w płycie
głównej? Jeżeli w płycie to prosze o szybkie info bo dopiero ją kupiłem i
jeszcze mogę powalczyć z reklamacją.

Płyta ASrock K7VT2 z biosem 1,3

Pozdr

Zdroyek