Re: Nowoczesna nagrywarka i Pentium 200

Autor: Quick (jacekst_at_polbox.com)
Data: Wed 01 Oct 2003 - 17:24:40 MET DST

> Mimo, że dla blondynki, to czarno to widzę :)
> Po pierwsze primo - na dysku musi być duuuużo miejsca wolnego, tak ze
700MB,
Koleś przecież pisze wyraźnie użytkownik bedzie archiwizował dokumenty.
Jednym
słowem tworzył płyty multisesyjne

Płyty z pentium I miały DWA kanały IDE Ja równierz polecałbym podpiąć się
na drugi kanał.

> Po trzecie w NERO jest funkcja "określ maksymalną prędkość zapisu" i
bedzie
> to trzeba chociaż RAZ zrobić,
> ale na moje oko to maksymalnie x4, tak przynajmniej wypalałem z
> sukcesem na podobnym kompie.
Płyta z P I ma kontrolery pracujące z co najmniej prędkością PIO 2 czyli
teoretycznie jest możliwa praca
z nagrywarka z predkością x 16 czyli 2,4 Mb/s PIO-2 to w przybliżeniu 8,3
Mb/s
(ja osobiście miałem płytę która obsługiwała PIO 4 16.7 Mb/s)

> Po czwarte - dla blondynki to ja bym nie polecał NERO tylko włożyć płytę
RW
RW nie nadają się do zapisu mutisesyjnego (chodzi o dużą ilość sesji a
raczej problem z odczytem )

> jako dużą dyskietkę i niech
> zapisuje metodą kopiuj - wklej.
> Po ostatnie primo - ja bym raczej użył w celu arhiwizacji PenDrive 256 MB
> plus sterownik USB PCI.
 A jeśli ten komputerek nie ma portu usb PEN + Kontroler USB to tak na oko
500 zł nagrywarka kosztuje
270-350 zł