Re: Nowoczesna nagrywarka i Pentium 200

Autor: Feromon (ferromon_at_op.pl)
Data: Wed 01 Oct 2003 - 11:10:01 MET DST

Użytkownik "Janusz - Vahanara" <vahanara_at_olimp.gapp.pl> napisał w wiadomości
> Wiekowe Pentium 200 z 40 MB RAM, 1 GB HDD i Windows 98.
> Nowej nagrywarki innej, niż co najmniej x40 nie ma w sprzedaży.
>
> Czy mam zwrócić na coś szczególnego uwagę, przy konfiguracji tego
> komputera? Na stałe (jak?) zmniejszyć prędkość nagrywania?
> Coś jeszcze uwzględnić?
> Komputer nie mój, nagrywać będzie od czasu do czasu osoba, która nie ma
> zbyt wielkiego pojęcia o komputerach - żadnego kopiowania muzyki itd.,
> tylko to, co potrzebuje do pracy, czyli otrzymane dokumenty, własne
> opracowania pod Wordem. Czyli wszystko musi być ustawione sprawnie "jak
> [...]
Mimo, że dla blondynki, to czarno to widzę :)
Po pierwsze primo - na dysku musi być duuuużo miejsca wolnego, tak ze 700MB,
       w jednym zdefragmentowanym kawałku (jeśli kopiuje płyty)
Po drugie primo - dysk i CDRW mają być na osobnych kanałach IDE
Po trzecie w NERO jest funkcja "określ maksymalną prędkość zapisu" i bedzie
to trzeba chociaż RAZ zrobić,
      ale na moje oko to maksymalnie x4, tak przynajmniej wypalałem z
sukcesem na podobnym kompie.
Po czwarte - dla blondynki to ja bym nie polecał NERO tylko włożyć płytę RW
jako dużą dyskietkę i niech
      zapisuje metodą kopiuj - wklej.
Po ostatnie primo - ja bym raczej użył w celu arhiwizacji PenDrive 256 MB
plus sterownik USB PCI.

Powodzenia
Feromon