AthalonXP 1800 podkrecony

Autor: calvus (calvus_at_wp.pl)
Data: Wed 01 Oct 2003 - 07:40:27 MET DST

Czesc
Podkrecilem AthalonaXP 1800+ (kleilem mostki lakierem przewodzacym) i nie
moge podkrecic go bardziej niz 1.63Ghz standardowo 1.53Ghz. Gdy ustawie
mnoznik 12.5 to wskakuje mi powyzsza czestotliwosc i komp widzi go jako
AthalonXp 2000, mnoznik 13 zmniejsza mi czestotliwosc na 678 Mhz, nie moge
wyskoczyc ponad wymieniona wartosc. Gdzies czytalem ze mozna w ekstremalnych
sytuacjach podkrecic go do 2Ghz a srednio 1.77 Ghz. Zastanawiam sie czy moze
mostki sa nie dokladnie poklejone, czy moze taki model procka, a moze tak ma
byc. Gdy mam podkrecony procesor to przy kazdym tescie PCMark czy 3DMark
komputer zaraz mi sie restaruje, gdy mam podkrecona dodatkowo czestotliwosc
szyny na 135 to nawet system nie chce mi wskoczyc nastepuje ladowanie i po
chwili restart. Temperatura po podkreceniu 56 stopni, odpada przegrzewanie
sie .Ustawialem tez i wieksza wartosc napiecia ale tez nic nie pomaga. Aha
tak przy okazji, czy same napiecie, wlasciwie ustawienie go na wieksza
wartosc z 1.7 na 1.8 daje jakies zwiekszenie mocy procesora czy tylko
wieksze nagrzewanie sie CPU.

-AthalonXP1800+
-Asus A7V333
-zasilacz 400W