Re: athlon 64

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Sun 28 Sep 2003 - 12:18:13 MET DST

Marcin Wojtczuk wrote:
> Mickor claimed:
> Srają gcc na głowę.

:-) Kod produkują wydajny, ale ...

> Icc jest niekompatybilny,

zależny od starszych glibców, bo nowszych nie umie sobie podhackować ...

> nie rozumie kodu jaki pisze większość developerów,

bugi ma jak krowy i się ostatnio musiałem cofnąć do 6.0, żeby dostawać
poprawne wyniki z kodu przetestowanego na wielu kompilatorach i wielu
architekturach ...

> nie ma do niego źródeł i nie daje żadnego zysku poza procesorami P4.

Athlony bardzo sprytnie śmigają na kodzie kompilowanym icc/ifc mimo braku
specyficznych optymalizacji. Kombinacja flag -axiMK w świetle tego co
stoi w manualu jest może nieco dziwna, ale skuteczna.

> Żeby nie wiem jaki był wspaniały to Intel ma
> zupełnie w dupie standardy jakie panują w środowisku i w związku z tym
> nie ma szans na przepchnięcie swojego kompilatora.

Największa zaleta kompilatorów Intela jest taka, że istnieje i jest to
jedyny kompilator Fortrana 90/95 dostępny do użytku za free. Kiedyś z
podobnych powodów ceniłem interpreter BASIC-a Microsoftu (!) na małe
Atari - istniał i dawał możność liczenia w podwójnej precyzji, co mi się
raz przydało. Poza tym był niechudo porąbany i w zasadzie nie do użytku.

Ale to wszystko jest NTG. TG jest natomiast to, że Opteron i Athlon 64 to
są najtańsze obecnie dostępne procesory 64-bitowe i coś mi się widzi, że
jakby ktoś potrzebował maszyny 4-, czy 8-procesorowej, to Opteron 84x
będzie interesującym pomysłem na takie cudo. Przepaść między
superkomputrami a pecetami znów się zmniejszy, byleby tylko było porządne
wsparcie software'owe :-)

--
Pozdrówka,
        Artur