Re: athlon 64

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sun 28 Sep 2003 - 11:25:55 MET DST

Hi,

}*HEARTSHADE*{ wrote:

> Wlasnie sobie zobaczylem testy nowego Athlonka 64 i powiem
> szczerze : jak dla mnie to amdekowi nie wystarczy na Intela.
> Szkoda! bo mialem ogromna nadzieje ze uda sie wreszcie zwalic

Nie wiem, co Ci się nie podoba.

Po pierwsze, procesor 2.2 GHz rozwala w wielu zastosowaniach
procesor 3.2 GHz Intela, w pozostałych równo z nim walcząc.
Już to jest znaczącym postępem w stosunku do Athlona XP,
który przy podobnym oznaczeniu wydajności jednak nie mógł
się równać z najszybszymi Pentium 4. O Athlonie 64 FX już
tu nawet nie piszę.

Po drugie, chyba nie będzie dla Ciebie dziwne stwierdzenie,
że AMD specjalnie nie pokazuje procesora, który może mieć
jeszcze lepsze osiągi. Architektura Athlona 64 pozwala mu
spokojnie sięgnąć taktowaniem poziomu 3.5 GHz (obecnie 2.0
- 2.2 GHz) bez poważnej zmiany technologii. Szefostwo AMD
byłoby po prostu głupie, gdyby od razu wprowadzali na rynek
najszybsze modele. Oczywistym jest, że przez parę miesięcy
będą sprzedawać obecne modele po wysokich cenach, lekko je
tylko obniżając, a gdy Intel rzeczywiście zaprezentuje coś
nowego (z czym może nie być mu aż tak łatwo, choć na pewno
sobie poradzi), to AMD zacznie wprowadzać coraz szybsze mo-
dele niewielkim nakładem kosztów. Obecne egzemplarze nie
"kręcą się" najlepiej co prawda, ale to dopiero początek
procesu produkcyjnego.

Podsumowując zatem: Athlon 64 jest normalnie wprowadzanym na
rynek procesorem o świetnej przyszłości, a jego wydajność
jest na razie sztucznie trzymana "w cuglach" z powodów
marketingowych. W związku z tym nie widzę powodów do narze-
kania ;)

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |