To co zawsze - Avermedia, wdm, xp i urwanie glowy

Autor: ms (s_malecki_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 26 Sep 2003 - 22:05:25 MET DST

Przyznam sie, ze zaczyna mnie to denerwowac. Mam karte telewizyjna AverMedia
TvCapture 98/vcr i za jej pomoca chce zrzucac obraz na dysk twardy. Poniewaz
chce zrzucac obraz w rozsadnej rozdzielczosci 640x480, mam zamiar korzystac
z iuvcr pod XP, w zwiazku z czym musze miec zainstalowane sterowniki WDM. Na
razie wszystko OK. Instaluje wszystkie dostepne sterowniki, ze strony
www.aver.com, strony producenta iuvcr, a ostatnio juz wszystko co wpadnie mi
w rece. Sytuacja zawsze jest nastepujaca. Sterowniki instaluja sie
prawidlowo. Instaluja sie "AVerMedia, AverTv WDM Audio Capture", "AVerMedia,
AverTv WDM Crossbar", "AVerMedia, AverTv WDM TvTuner" i "AVerMedia, AverTv
WDM Video Capture". Przy wszystkich tych pozycjach poza Audio Capture widac,
ze sa kopiowane jakies pliki do systemu operacyjnego i pracuja one w sposob
prawidlowy. Po wejsciu w panelu sterowania/menedzerze urzadzen do
"AVerMedia, AverTv WDM Audio Capture" widac komunikat "Brak zainstalowanych
sterownikow tego urzadzenia". Pozostale pozycje sa OK.

Skutek jest taki, ze na ekranie komputera korzystajac z oryginalnego
oprogramowania Aver-a moge ogladac telewizje bez problemu (dzwiek i obraz
OK), natomiast przy probach zrzutu obrazu do pliku, obraz zrzucany jest
prawidlowo, natomiast brakuje dzwieku.

Zeby wszystko bylo jasne. Te problemy pojawily sie po reinstalacji XP.
Wczesniej na tym samym sprzecie wszystko dzialalo prawidlowo, korzystalem z
iuvcr pod XP, kodeka Morgan M-JPEG codec i z zrzucaniem filmow na dysk nie
bylo zadnych problemow.

Co zrobic, zeby zapisywac w pliku obraz z dzwiekiem? Mam plyte ECS K7S5A,
Athlon 1700XP, XP Pro i uzywam karty muzycznej wbudowanej na plycie. Ale jak
napisalem to nie moze byc wina sprzetu, przed reinstalacja systemu wszystko
bylo OK. Czy moze problem polegac na tym, ze na IRQ11 mam USB, sterownik
audio plyty glownej, avermedia audio i video capture oraz karte sieciowa
(czyli w sumie 5 roznych urzadzen)? Ale system nie informuje o problemach,
poza tym gdyby problem polegal na tym, to chyba w menedzerze urzadzen
"AVerMedia, AverTv WDM Audio Capture" powinno zainstalowac sie prawidlowo,
ale bylyby problemy z uzywaniem tego sterownika.

Podsumuwujac - czy ktos spotkal sie z podobna sytuacja i ma jakis pomysl?

P.S.

Moze kogos ciekawi dlaczego musialem przeinstalowac XP? Ano w pewnym
momencie okazalo sie, ze operacja przeniesienia pliku ok. 700MB (filmu) z
partcji na partycje zajmuje systemowi XP zawsze okolo 8 minut (mam dysk
Barracuda 4 60GB). System w koncu przenosil ten plik, ale musialo to tyle
potrwac. Na drugim systemie operacyjnym (Win Me) przeniesienie tego samego
pliki zajmowalo okolo 2 minut. Ktoregos dnia nie wytrzymalem i wyciolem
system.