Re: problem ze zgrywaniem audio z cd

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 26 Sep 2003 - 12:28:17 MET DST

Użytkownik "Adramelech" napisał:

> 99.9% Bo w necie ciągle króluje Xing, 192CBR i single stereo.

Hehe, każdy kiedyś wałkował temat Audio Catalysta. Na szczęście niektórzy
się tego w porę oduczyli :)))

> Nic nie kumam. Profesfonajlna branża i mp3???

Ależ oczywiście. Kiedyś podstawowym nośnikiem spotów reklamowych (tylko
audio) były taśmy DAT. Później dołączyły do nich płyty Audio-CD, a obcenie
niemalże w zupełności zostały wyparte przez MP3 dystrybuowane drogą mailową.
Tak prościej, taniej i wygodniej, a spadku jakości i tak nie słychać, bo tor
sygnałowy przed wyjściem do nadajnika jest zawsze obrabiany przez potwornie
zaawansowany system typu Orban poprawiający jakość dźwięku. Również systemy
emisyjne coraz częściej korzystają z MP3 (np. DynaMix). Nieco starsze
wynalazki (np. JWM) odtwarzają z MP2 dekompresowanego sprzętowo przy pomocy
kart muzycznych (np. Antex'ów). "Żywe" płyty zwykle tylko sobie leżą gdzieś
na pułeczce, a cała zabawa kręci się prosto z komputera.

> Co??? Czy my piszemy o tym samym lame? Gdzie to wyczytałeś?

Tak, mowa o tym samym Lame. Gdzie wyczytałem? Tu i tam... to naprawdę
dłuuuuga historia :)))

> No to czemu nie używasz ape?;-)

Aż tak rozrzutny to nie jestem. Przeciętny plik w MP3 skompresowany z
zadowalającej mnie jakości zajmuje ok. 8-9 MB. Ten sam plik w APE jest o
jakieś 20-30% mniejszy od oryginału. To już zbyt dużo. Poza tym APE
strasznie się dekompresuje, niewiele systemów go obsługuje, no a do
słuchania muzyki w ogóle jest bez sensu.

> Dla mnie gdzie odtworze nie ma znaczenia. Bo nie będę bigał
> z płytą CD do pralki by posłuchać sobie muzy;-)

Ale z lodóweczki, przy piwku byłoby fajnie, nie? ;)

> Wątpie. Prędziej ogg.

No cóż... czas pokaże.

--
Pozdrawiam,