Re: Czy jest sens czekac na Centrino??

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 26 Sep 2003 - 12:03:45 MET DST

Użytkownik "red" napisał:

> podczas normalnej pracy wskazywal 600MHz, jak tylko
> wlaczyl cos bardziej wymagajacego procka
> automagicznie robilo sie 1,2GHz, a potem 1,6.

Identyczny bajer jest stosowany w Pentium 4-Mobile. Mam kilka takich
laptopów. Podczas startu systemu prędkość oscyluje w granicach 800 MHz.
Jakieś poważniejsze prace biurowe podnoszą poprzeczkę do ok. 1,2 GHz.
Prawdziwy stres zmusza maszynę do wyduszenia maksimum, np. 1,6 GHz. Prędkość
cały czas jest pokazywana w menedżerze urządzeń - nie potrzeba jakichś
specjalnych liczników. Jeśli chodzi o oszczędność energii, to nowe laptopy
wytrzymują na bateriach naprawdę długo i wybieranie pomiędzy konkretnym
procesorem jest IMO bez znaczenia. Sugerowałbym się raczej ceną i ogólnymi
parametrami. No i serwis to też fajna rzecz. Przykładowo, kilka dni temu
padł dysk w jednym z laptopów Fujitsu. Zadzwoniłem, w 20 minut przyjechał
kurier, odebrał paczkę z laptopem i dzień później przywiózł spowrotem, z
nowym dyskiem. A stary został u nich do odzyskania danych (fakt, że musiałem
o to ładnie poprosić). Milutko... i wszystko za free, w ramach 3 letniego
serwisu door 2 door, 48 h.

--
Pozdrawiam,
Sniper