Konfiguracja - czy jest OK?

Autor: Piotr Konieczny (piko_at_spam.must.die)
Data: Thu 25 Sep 2003 - 23:15:23 MET DST

Post wyladowal takze na pcols. Jesli ktos czyta go drugi raz - przepraszam,
ale zalezy mi by uslyszec porady od jak najwiekszej liczby osob.

Witam, przesiadam sie na nowszy sprzet, ktory dopiero bede kompletowal.
Jako ze w kwestii nizej przedstawionych podzespolow mam raczej blada
wiedze, chcialem zdac sie na Wasza. Uprzejmie prosze o komentarz na temat

Stabilnosci
Wydajnosci
Kompatybilnosci z Linuksem (Uniksem - glownie FreeBSD).
Oplacalnosci.

W internecie jest duzo informacji na ten temat, wiekszosc to artykuly
fanatykow, ja potrzebuje informacji od ludzi ktorzy mieli, zetkneli sie z
tym sprzetem i odczuli go ,,na wlasnej skorze''. Wiem ze ,,specjalistom'' w
dziedzinie sprzetu sa znane wszystkie tajniki, tak wiec licze na wasza
pomoc - nie chcialbym kilka dni po kupnie sprzetu dowiedziec ze ze moglem
kupic cos korzystniejszego, albo ze zainwestowalem w jakas technologie
ktora wlasciwie jest juz przezytkiem.

Prosze o komentarz i ew. propozycje co do ponizszej konfiguracji:

Procesor: AMD 2500XP+ BARTON (FBS 333)
Plyta glowna: EPOX 8RDA3 nForce2 AGP 8x U-133 DDR400
Karta Grafiki: (czekam na propozycje) Radeon 9100 herkules 3d prophet 64 mb
                                                                      DVI +TV-out 128bit

Tuner: (czekam na propozycje dobrego)
Skaner: Plustek OpticSlim 1200 lub mikrotek scan maker 3800 PLUS
Drukarka: Lexmark z55 (czekam na propozycje)
Monitor: Plaski, nie LCD (czekam na propozycje)
HDD: Caviar, 80GB wD800jb 8mb cache (czekam na propozycje)

W ,,swiecie'' reszty podzespolow orientuje sie na tyle dobrze ze nie
zamierzam o nie pytac.

Z gory dziekuje Wam za odpowiedzi.

PS: Glownym problemem bylo podjecie decyzji czy nowy komp. bedzie posiadal
procesor AMD czy Intela. Zdecydowalem sie na AMD (czy dobrze?) - pojawil
sie problem plyty glownej - okazalo sie ze z AMD (gdzies przeczytalem)
najlepiej wspolpracuja plyty glowne z chipsetem nForce (wybralem Epox -
chyba dobrze?). Teraz tylko zostaje dopasowac graficzna karte - zastanawiam
sie czy z plyta na chipsecie nvidii lepiej bedzie wspolpracowac geforce czy
radeon... ech, z obecnym komputerem nie mam zadnych problemow choc jest
stary jak swiat :-)

--
:GG: 2147700  | http://www.piko.tk::