źle odmontowana partycja ntfs

Autor: auriga (aurigaonet_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 24 Sep 2003 - 11:31:45 MET DST

Mam Win Xp Pro zainstalowane na 2xWDC 120Gb w Raid 0 (striping) na kontrolerze
Adaptec 1200A.
Moje dziecko wciskając co popadnie na klawiaturze przełączyło system w stanby .
Jako że system nie chciał się po tym podnieść, wyłaczyłem go. I tu się zaczęły
problemy. System się już nie podniósł.
Użycie Partition Magic Rescue disk dało informację:
"Error 1516 Partition improperly dismounted" - The partition dirty flag is set
in a restart record in the journal file. This error may have been caused by a
power failure or system crash while the Windows NT operating system was writing
the partition.
Fix 1: This problem can often be resolved by running CHKDSK /F on the affected
drive"

Wszystko byłoby wspaniale - tylko jak odpalić chkdsk. Przy próbie reinstalacji
z cd lub użycia rescue console - system się restartuje.
NTFS Reader for DOS wyświetla wszystko co jest na dysku i pozwala skopiwac na
inny dysk. Oczywiście mogę tak zrobić, tyle że jeśli dane są nieuszkodzone
wolałbym odzyskać stary system.

Ktoś ma jakiś pomysł jak i czym to zrobić?

Z góry dzięki za pomoc.

auriga