Re: Podkrecanie FSB i brak dzwieku

Autor: von_Kowal (von_Kowa.l_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 17:13:11 MET DST

Użytkownik "TT" <escapet_at_tenbit.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> mam plyte Abit ST6R z układem Intela 815 oraz celeron 1 GHz. Jak ustawię
> FSB powyżej 112 MHz (procek 1,12 GHz) to przestaje działać układ
dzwiękowy.
> Coś można na to poradzić?

Nic na to nie poradzisz , podnoszac szyne FSB przetaktowujesz takze
magistrale PCI do wartosci których zintegrowsny na tej płycie kodek dzwieku
nie jest w stanie znieść i odmawia współpracy. Dopiero wartość 133 Mhz
zmieni podzielnik PCI i przywróci normalna wartość częstotliwosci szyny do
33 Mhz. przy 112 ma ona gdzieś koło 40 MHz. najczęsciej jako pierwsze
poddaja sie kontrolery dyskowe gdyz są najbardziej wrazliwe na
przetaktowanie, pozniej leca karty AGP ze wzgledu na wysokie taktowanie
szyny... ale mozliwe ze niskiej jakości kodek dziwieku może też. Jeżeli
zalezy ci na kręceniu poszukaj (porzycz od znajomych jakaś dobrą kartę
dzwiękowa na PCI) one dobrzeznosza kręcenie i zobacz czy problem ustąpi.
Taki Soundblaster Live jest teraz tani a oferuje zdecydowanie lepsza jakość

Pozdrawiam