Restarty - jaka przyczyna?

Autor: Krzysztof Lukaszewski (kitluk_at_nospam-kitluk.net)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 16:09:41 MET DST

Witam

Otoz mam nastepujacy problem (kto ich nie ma ;) ). Jest sobie athlon
2000+, na plycie asrock k7vt2, 256 MB pamieci DDR 266, grafika matrox
g200, nagrywarka, dysk 40 giga. Taka to sobie konfiguracja pracuje u
mnie od okolo 4 tygodni, z tym ze na poczatku na starym zasilaczu 230W,
pozniej na takze starym, ale niby lepszym Seasonicu 250W. Poczatkowo
wszystko dzialalo dobrze, nawet na 230W. System pracowal niezwykle
stabilnie, chociaz fakt, napiecia na 5V i 12V potrafily dochodzic do
granic tolerancji 5%. Wymienilem na Seasonica. Dzialalo to sobie
idealnie. Napiecia stabilne, odchyly bardzo niewielkie od normy.
Dzialalo sobie to tak tydzien. W sobote zabawilem sie w "lekkiego" drut
moda i podkrecilem procka do 2200+. Wszystko dzialalo stabilnie,
temperatura nieco wzrosla, bylo 51 w idle i 57 w stresie (wiem, wysokie,
ale mam kiepsko wentylowana bude oraz cooler na procku arctic copper TC,
ktory to sie kreci szybciej dopiero jak go procek mocniej podgrzeje :)
). Dzialo sobie to tak stabilnie przez 3 dni. Wczoraj w nocy wylaczylem
kompa, rano zalaczam, a ta bestia przy wejsciu do windowsa sie resetuje.
Nic, wywalilem drut moda, dalej sie resetuje. Wsadzilem stary zasilacz,
oo, dziala, znaczy wszedl do windowsa... Napiecia staly sie za to jakies
dziwne w porownaniu do tych co ten zasilacz kiedys dawal. 5 i 12 bliskie
idealu, 3.3 za to wzroslo do 3.39 (kiedys bylo rowne 3.3). Nic,
zapuscilem prime, reset za kilka sekund. Generalnie czeste resety.. Z
ciekawostek, temperatura procka spadla o jakies 10 stopni!!!. To mnie
ciekawi, dlaczego? No ale nic, wymienilem pamiec na 2x 128 SDRAM
(PC133). Wsadzilem ponownie seasonica i?? Dziala, stabilnie, prime sobie
chula, tylko martwi mnie jedno. Napiecie +12V jest teraz ~11.43
(wczesniej bylo 11.6). Temperatura procka 41 stopni!! Po prostu tego nie
rozumiem. Martwi mnie ta temp proca, ktora spadla sama z siebei o tyle.
To przeciez nie jest normalne... no i te napiecie tez samo z siebie nie
spadlo o 0.2 V, nie mowiac o tym, ze na DDR'ach do windowsa nie wchodzi,
a na SDR dziala ok. Co moze byc przyczyna? Zasilacz? Pamieci? Nie mam w
tym momencie okazji potestowac innych pamiatek i dobrego zasilacza, a
nie chce znowu kupic nowych pamieci by dalej problemy wystepowaly...

Gratulacje dla tych, co dotarli do konca tego tekstu :)

--
Best regards/pozdrawiam