Re: Ile prądu zużywa PC-et?

Autor: hans1 (hans1_at_f2virt.onet.pl)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 10:15:16 MET DST

> w każdym razie jak będziesz miał jakieś wyniki to daj znać - sam jestem
> ciekaw ile Watów moze ciągnąć komp..
> PZDR
> Shaman

hans1: Sprawdziłem, ze przy wyłączonym UPS (zasila moj sprzet komputerowy)
licznik stoi. Po właczeniu zaobserwowałem ze liczik wykonuje 1 obrót w ciągu
43,57 sek. (średnia z pieciu obrotów). Na liczniku jest napisane ze na 1 KWh
przypada 375 obrotów. Obliczyłem ze przy obecnym obciążeniu licznik wykona
82,623 obr/godz. Zatem wychodzi na to że moj sprzęt komputerowy zużywa około
220,3 W mocy czyli jak dwie mocne zarówy. Czy dobrze obliczyłem?