Re: Jaka płyta główna do P4?

Autor: Krzysztof (amber_at_go2.pl)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 09:23:23 MET DST

Witam

> Dzięki bardzo za radę, wybiorę chyba Asusa P4P800 za 569zl. Zastanawiałem
> się jeszcze nad wersją deluxe, ale ma dodatkowo złącze Fire Wire, za które
> trzeba by zapłacić 150zl (wersja deluxe kosztuje 722).

Rzeczywiście, jeżeli chodzi tylko o to by mieć dodatkowe złącze FireWire to
kupno wersji Deluxe nie ma sensu. Lepiej jest kupić oddzielnie kontroler
FireWire (około 90 zł) lub jeśli jesteś graczem to kartę muzyczną Sound
Blaster Audigy 1 (około 300 zł) lub Audigy 2 (około 400 zł). Będziesz miał
wtedy lepszą kartę niż ta wbudowana w płytę i dodatkowo kontroler FireWire.

> Patrzyłem również na IC7, ale ona nie ma zintegrowanej karty sieciowej, a
na
> dodatek jest w opisie:
> "uwaga: obecna wersja modelu IC7 nie ma wbudowanego kontrolera sieci LAN"
> może ktoś to jaśniej wytłumaczyć?
> no i jest o 100 zl drozsza

Według mnie lepiej jest kupić płytę z chipset'em 865, ale lepiej wyposażoną
niż z chipset'em 875, ale ubogą. Z tego co czytałem na sieci to różnica w
prędkości jest około 3% na korzyść 875.
Swoją drogą to dziwne, że w tym Abicie jest gniazdo FireWire a nie ma portu
RJ-45. Port RJ-45 na płycie głównej powinien być takim samym standardem jak
np. kontroler dźwięku. Pewnie chodzi o to by naciągnąć klientów na kupno
"niewiele" droższej płyty IC7-G. Dziwna polityka.

--
Pozdrawiam
Krzysztof