Re: "Podkrecanie monitora"

Autor: spider (spajder78[WytnijTo)
Data: Mon 22 Sep 2003 - 14:58:20 MET DST

W wiadomosci 2mpmkb-te9.ln_at_fastviper.viper.lan,
Marcin Wojtczuk napisal:
> Ooo! Czyli monitory mają pokrętło focus ? Mi się coś spsuło w 15" CTX
> i obraz wygląda tak jakby zdrowy człowiek założył okulary -3 :)
> Ponieważ monitor nie nadaje się ani do pracy ani do sprzedaży, to
> jedyne czego mogę spróbować przed wywaleniem go na śmietnik to
> właśnie ruszenie tego Focus. Czy można prosić o poradę gdzie tego
> szukać ? Jakaś literatura, słowa kluczowe ?

Robota dla elektronika co umie poslugiwac sie srubokretem :)
Zdejmij obudowe (wylacz wtyczke z gniazdka:) i znajdz trafopowielacz,
zazwyczaj jest to czarna plastikowa skrzynka umieszczona po prawej stronie
monitora (patrzac z tylu) z niej powinny wystawac 2 pokretelka ktorymi mozna
sie bawic srubokretem, powinny byc one nawet podpisane (focus i screen -
ostrosc i jasnosc). Jak juz je znajdziesz ubezpiecz sie w srubokret,
najlepiej caly izolowany i dostatecznie dlugi zeby nie wkladac reki do
srodka monitora :) Podlaczasz monitor, wlaczasz kompa i ostroznie bawiac sie
pokretelkiem regulujesz ostrosc. Pamietaj ze w srodku monitora mozna spotkac
wysokie napiecie(jakies 25 kV), wiec lepiej nie dotykac innych czesci niz
tylko pokretelka :) Jesli sie boisz to robic, to popros kolege ktory bedzie
pewniej sie przy tym czul. Ja tak podrasowalem wysluzona 14-stke ktorej
ostrosc wlasnie byla taka jakbym mial wade wzroku, teraz calkiem normalnie
mozna na niego popatrzec :)
Pozdrawiam i zycze powodzenia.

--
spider