Re: Komp widzi mi tylko 128 GB z 200 GB dysku :(

Autor: Andrzej_K. (nie_podaje_at_spam.pl)
Data: Mon 22 Sep 2003 - 09:04:28 MET DST

Użytkownik "Fantom" <szczukot_at_usunto.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bkm6f9$jsf$1_at_atlantis.news.tpi.pl

> Zlozylem sobie nowy komputer z dyskiem 200 GB Maxtora ale system
> widzi mi tylko 128 GB. Co musze zmienic ? Mam Plyte glowna ASUS
> P4P800 i865 a system to W2K Proff SP4.

Jeśli widzi aż tyle to pewnie BIOS masz dobry?. Wiem co
w takim wypadku robić w winXP, ale win 2000 to prawie
to samo. Spróbuj tego:

Aby możliwe było korzystanie z obszaru znajdującego się powyżej 137 GB
konieczne jest włącznie obsługi 48 bitowego adresowania LBA dla dysków
ATA.
Domyślnie Windows XP ma wyłączoną obsługę takich dysków, aby możliwe
było wykorzystanie ich pełnej pojemności konieczna jest modyfikacja
rejestru
systemowego.
W kluczu HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Atapi\
Parameters\ - tu trzeba stworzyć wartość EnableBigLba typu REG_DWORD
i nadać jej wartość 0x1.

Ponadto, aby możliwe było korzystanie z pojemności dysków powyżej 137 GB
konieczne jest, aby zarówno dysk jak i BIOS płyty głównej wspierały 48
bitowe
adresowania LBA. W przeciwnym wypadku ustawienie wartości w rejestrze
nie
przyniesie żadnego rezultatu.

P.S. Ustawienie tej wartości rejestru w systemie Windows XP
*bez zainstalowanego Service Pack 1 może doprowadzić do utraty danych*
więc najlepiej to robić na czystym_pustym dysku.

--
Pozdrawiam - Andy_K.
"Stopień głupoty Twojego postępowania, jest wprost