Re: problem z barracudą ST380011A

Autor: WITUX (witux_at_NOSPAMpoczta.fm)
Data: Sun 21 Sep 2003 - 20:08:31 MET DST

> Płyta Asus A7V
> System Windows XP Prof
> Dysk Barracuda ST380011A
>
> Co sekundę zapala się i gaśnie dioda HDD. Monitor wskazuje brak w tym czasie
> brak jakichkolwiek zapisów i odczytów z dysku.
>
> Czy ktoś wie czym to jest spowodowane?
>
> pozdrawiam,
> TL

Na dysku porobiły się błedy - złe adresownie.
Te same problemy miałem ,tylko zwisł mi XP na logo i dysk migał co sekundę.
Oto co robię żeby dysk chodził sprawnie.

1. Aby odzyskać dane z niby uszkodzonych sektorów to Odpal z CDROM
(first boot w biosie) Winde XP nastepnie wciśnij "R" - czyli naprawa to
otworzy ci się konsola CMD. Wybierz (prawdopodobnie 1 juz nie pamietam
ale chyba tak to było). Hasło administratora wpisz jeśli poprosi.I
polecenie CHKDSK /P /R (wtedy naprawi i odzyska dane itp) .
2. Jesli to nie pomoże to bedziesz musiał zerować sektory "ZERO FILL
DRIVE" dla SEAGATE to program o nazwie DISK WIZARD znajdziesz go na
stronie Seagate. Polecam opcje FULL - tylko pamiętaj że napewno stracisz
wszystko na dysku , a więc zrób kopie zapasową danych na innym dysku. Po
zerowaniu podziel dysk na partycje , postaw system itp , itd.
U mnie dysk siada jak podłącze drugi dysk do komputera . Niezawsze ale
zdarza się. Niewiem ale coś te Seagaty mają w sobie że tak się dzieje.

Pozdrawiam

WITUX