[long][MULTI] - Nowy Komp (@ IC7-G) i Problemy

Autor: mike (mg_at_rpg.pl.n0spam)
Data: Sat 20 Sep 2003 - 04:23:40 MET DST

Cze!
Zlozylem kompa, i od razu mam setki problemow, wymienie je wszystkie - na
pewno cos mi naprawicie :)

Na poczatek konfiguracja:
Chieftec 360W, Abit IC7-G [najnowszy bios i wszystkie stery], Radeon
9100128bit, Maxtor 6Y120M0 (SATA), P4 2.8HT, reszta chyba niewazna.

Problemy:

1) Najpowazniejszym problemem jest cos w rodzaju "zaniku napiecia" podczas
wlaczania *lub* wychodzenia z bios'u. Zanim cokolwiek zdazy wyswietlic sie
na monitorze i przed prawidlowym "pipnieciem" ze speaker'a komp
najzwyczajniej sie wylacza (!!). Wyglada to w ten sposob: naciskam power,
wszystko rusza, diody zdaza mrugnac, slysze dysk, komp zachowuje sie jakby
zaraz mial sie pieknie startowac i nagle " BZZzzzzz " :( Czasami startuje
sie za pierwszym razem, a czasem musze kilka razy probowac go odpalic.
Nieprzyjemna sprawa :(((

2) Nie umiem zmniejszyc obrotow wentylatora NB (ten na chipsecie). Obecnie
ma ok. 5600 obrotow, a podobno mozna je zredukowac o 40% z poziomu bios'u.
Nie widze takiej opcji w ogole. Jak i gdzie to sie ustawia ?

3) Nie umiem podlaczyc LED'a "HDD" z obudowy, zeby pokazywal aktywnosc dysku
ktory jest na SATA. Czy to jest mozliwe w ogole ?

4) Pytanie: Jaka jest przecietna temperatura tego proca? Opalilem Unreal2
troche przeszedlem (btw: nudne) i po wyjsciu proc mial 57 stopni :( Obudowa
Chieftec'a , zamknieta, cooler na proca - box'owy , zadnych dodatkowych
wentylatorow.

5) Pytanie: Czy da sie tego abit'a bootowac spacja? W biosie sa tylko jakies
inne - dziwne i srednio-niewygodne sposoby, a ja jestem przyzwyczajony do
mojego Asus P2B

Z gory dzieki za odpowiedzi !!!!!

****

Na koniec skarga na komputronik (tam zamawialem) : Pudlo od plyty glownej
nie bylo w fabrycznej folii a w srodku BRAKOWALO pieknego okraglego kabelka
IDE ktory ABIT dolacza standardowo do tego modelu (o ile mi wiadomo) :(((

I jeszcze uwaga, dla posiadaczy SDI (moze komus sie to przyda) : podobno
czesto sa problemy z nowymi chipsetami - u mnie transfer zamieral po
przeslaniu ok. 1MB - musialem laczyc sie ponownie - pomogla przejsciowka
COM=>USB .

--
mike