Re: problem z TPSA

Autor: Andrzej_K. (nie_podaje_at_spam.pl)
Data: Fri 19 Sep 2003 - 07:35:59 MET DST

Użytkownik "Opiekun" <opiekun0_at_WYTNIJTOop.pl> napisał w
wiadomości news:57b4.00000aa7.3f6a9159_at_newsgate.onet.pl

> Przydarzyła mi się dziwna rzecz. Mam komputer z NAV oraz SS
> Antydialer oraz z Ad-Aware - wszystko aktualne - a tu mi przychodzi
> rachunek z TPSA (maly co prawda - 35 zl) za połączenia internetowe
> międzynarodowe!

Czy to jest podpucha? (ewentualnie zapomniałeś dodać jakie masz
łącze?)

> Sprawdziłem biling w programie Bankrut - jak wół jest, że w tym
> czasie łączyłem się TYLKO I WYŁĄCZNIE z numerem pakietu internetowego!
> Babka w TPSA powiedziała, iż jak się łącze z jakąś witryną
> zagraniczną, to płacę więcej - pieprznięta nieźle, sama nie wie co
> gada..

Nawet gdybyś miał modemik to czy witryna polska czy zagraniczna
nie ma różnicy. Łączysz się poprzez pakiet internetowy ze "zwykłymi"
witrynami, ale również poprzez ten sam pakiet łączysz się z witrynami
komercyjnymi i wtedy jest to inaczej przez TPSA naliczane.

> Moje pytanie: czy w Windows XP Pro jest gdzieś dokładna informacja
> który użytkownik, o której i z jakim numerem się łączył?

Ten system nie jest serwerem i nie robi takich logów. Zainstaluj
sobie firewall'a (np. ZoneAlarm) i wtedy to Ty będziesz decydował
co może połączyć się z internetem, a także "TCPView Pro". Tym
ostatnim programem możesz w każdej chwili sprawdzić co w danej
chwili jest połączone z siecią. (i ewentualnie wyłączyć)

--
Pozdrawiam - Andy_K.
"Bezinteresowna przyjaźń może istnieć tylko