Re: Jak wyciszyc...monitor ?? :)

Autor: Przemek_Szrk (szarkiz_at_no_spam.cyberion.pl)
Data: Thu 18 Sep 2003 - 23:48:12 MET DST

Użytkownik "Efreet" <efreet_at_WYTNIJTOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Hello...
>
> wiec moje WC dziala i ma sie chyba dobrze...
> i teraz najglosniejszym elementem jest...monitor...i jego HiFreq pisk...
> mozna co z tym zrobic ?? :P

chyba niewiele.. kiedys w zamierzchlych czasach naprawiajac telewizory
zdarzaly sie podobne sytuacje. Piszczaly cewki w.cz..

Jest to niestety lekko ponad 15 kHz i czasem doprowadza do szalu ;).

Jedynym sposobem bylo wowczas pomalowac je lakierem do paznokci.
Cewki te posiadaja rdzen ferrytowy zazwyczaj w postaci stalowej kulki.
Zalanie jej lakierem sprawialo ze przestala ona wpadac w rezonans.

No ale nie w dobie generatorow kwarcowych podejrzewam ze
raczej bedzie chodzilo o cewki odchylania poziomiego, czyli taka kupa
drutu na szyjce kinola. Z tym raczej niewiele zrobisz .

pozdrawiam zyczac bardziej optymistycznych rozwiazan.
Przemek.