Zasilacz - jakie mogl wyzadzic szkody ?

Autor: Tomek (tk-tk_at_wp.pl)
Data: Thu 18 Sep 2003 - 23:48:10 MET DST

Witam grupowiczow
Dzisiaj kupilem plyte z procesorem P. Celeron 400 MHz. Jako ze wczesniej
mialem 166MMX i obudowe AT to kumpel mi pozyczyl swoja obudowe ( miala
dopiero tydzien ). Niestety w drodze do domu siostra sie zaczela bawic
przelacznikiem napiecia w zasilaczu, zmieniajac napiecie wchodzace do
zasilacza z 230 V na chyba 130 ( albo jakos tak ). Kiedy to polaczylem
zobaczylem blysk i zasilacz byl zjarany. Musialem go niestety odkupic i
pojechalem po nowy. Podlaczylem wszystko z dobrym napieciem i komp nie
startowal.

Pytania
- Czy mozliwe ze nie tylko zasilacz sie spalil ale cos jeszcze ( np. plyta
glowna ? ) Jesli plytka poszla z dymem to czy istnieje duze
prawdopodobienstwo uszkodzenia takze procesora, lub RAM-ow?
- Chcialbym sprawdzic sobie ktore czesci sa zjarane. W tym celu chcialem
wsadzic swoj procesor do plytki qmpla, a nastepnie jego procesor do mojej
plytki. Czy moge liczyc na to ze moje uszkodzone czesci nie uszkodza czesci
qmpla?

--
pozdrawiam
Tomek