Re: LCD

Autor: Tomasz Jurgielewicz (tom.m_at_lpa.a3.pl)
Data: Thu 18 Sep 2003 - 15:59:10 MET DST

> Widzę, że krucjata przeciw Belinei trwa? ;->

No bo widzisz, ja uparty jestem. Z racji pracy robię rekonesanse po
sklepach, giełdach itp. Badam co i jak się sprzedaje. Sprawdzam
sprzedawców, towar. Jak słyszę jakie rzeczy sprzedawcy wciskają
niedoświadczonym klientom to mnie nerw chwyta. Klient, który
przynajmniej teoretycznie wie na co patrzeć i co co pytać jest
rzadkością. Stereotyp to zestresowana rodzina z rozgorączkowanym
nastolatkiem, "łykająca" towar "polecany" przez sprzedawcę. Takim
ludziom można wcisnąć wszystko. Z wieloletniich obserwacji rynku można
wywnioskować że na poziomie "sklepikarstwa detalicznego" nie jest ważna
jakość sprzętu a cena i umiejętności sprzedawcy. Z dwóch tak samo
"sprytnych" sprzedawców większe prawdopodobieństwo sprzedaży ma ten,
który zachwala tańszy sprzęt. Paranoiczne jest to, że obydwa przedmioty
tańszy i droższy, są z reguły w ten sam sposób reklamowane. Można z tym
dyskutować, ale fakt jest taki, że większość sprzedawców wybiera już na
starcie tańszy sprzęt aby dodatkowy argument ceny mieć od razu w ręku.
Stąd popularność najtańszych modeli, w tym Belinei. Na dodatek w
przypadku tej firmy sprzedawca jako drugi argument ma ładną stylistykę.
To wbrew pozorom wystarczy. Sprzedaje się toto jak ciepłe bułeczki nawet
bez podłączania.

Wracając do mojej krytyki względem Belinei. Najbardziej widoczne wady
konstrukcyjne którejś 17-tki opisałem jakiś czas temu. Nie bardzo mi się
chce wdawać w słowne wojny. Szczególnie, że przeciw mnie można bardzo
łatwo użyć pustego argumentu "nieobiektywny sprzedawca NEC'a". Ludzie,
ja naprawdę nie mam ochoty na nawracanie świata. Nie mam zamiaru
przekonywać wszystkich na jedyny i słuszny system. Osobiście o Belinei
zdania nie zmienię dopóki monitory są takie, jakie są. A są takie od
lat. Jest to "słaba marka" i tylko niektóre modele zdarza się firmie
popełnić co najwyżej niezłe.

Tom

NEC najtaniej w Polsce: www.nec-poland.com
tom(malpa)a3.pl, gg:189335