Re: szybka muzyka...

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Thu 18 Sep 2003 - 12:16:17 MET DST

Użytkownik "Andre" napisał:

> mam problem z odtwarzaniem muzyki w kompie (mp3)
> jest ona odtwarzana za szybko w stosunku do
> oryginalu puszczanego z plyty...

Proponuję sprawdzić odtwarzanie pliku różnymi pluginami w Winampie. Jeżeli
domyślnie masz włączone DirectSound Output, to przełącz na WaveOut Output.
Jeżeli problem zniknie, to winę będzie ponosił sterownik do karty
muzycznej - widziałem takie kwiatki na kartach AC'97 ze sterami od
producenta płyty (zamiast od VIA).

Jeżeli problem nie zniknie, to przyczyną są pewnie błędnie skompresowane
pliki. Tym bardziej podejrzenie jest prawdopodobne, bo problem dotyczy tylko
części z twoich zbiorów. W takiej sytuacji winę zwykle ponosi kompresja
pliku z użyciem częstotliwości próbkowania 48 kHz zamiast 44,1 kHz. Czasami
stosuje się ją w studiach nagraniowych, choć zakładam, że problem wynikał z
niewiedzy osoby kompresującej. Czasami niektórzy wybierają wartość 48 kHz
myśląc, że będzie lepsza niż 44,1 kHz.

Żeby to sprawdzić, kliknij na danym utworze w playliście. Wciśnij ALT+3
(File info) i odszukaj informacji 44100 Hz lub 48000 Hz. Jeżeli będzie ta
druga, to ściągnij plugin SqrSoft Advanced Crossfading Output:
http://www.sqrsoft.com.ar/en/index.html
http://classic.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=32368
Masz w nim możliwość ustawienia próbkowania 48 kHz. Zobaczysz, czy coś się
zmieni.

--
Pozdrawiam,
Sniper