szalejacy komp [pomocy!]

Autor: Marcin Goralski (gooral_at_spam.won)
Data: Wed 17 Sep 2003 - 12:05:11 MET DST

WIec tak:
stoi sobie komputerek (P 200MMX, 64 ramu 2 hdd, cd rom).
Na poczatku caly czas pisal, ze ma za slaba baterie i prosil o wcisniecie
F1 by ustawic domyslne wartosci w biosie (nie pamietam, ale na 99% w
biosie) wymienilem baterie na nowa i pomoglo ale nie od razu (ciekawe
nie? - przez jakis czas prosil o to "F1" ciagle a teraz juz bardzo
sporadycznie - nie czesciej niz raz na miesiac)
swego czasu przestal w nim dzialac jeden z dyskow (na poczatku bledy
zapisu pozniej nawet go bios nie widzial), pozniej to samo stalo sie z
drugim... Okazalo sie, ze to kable zasilajace nie dawaly napiecia (tak
mysle bo po zamianie wtyczek zaczelo chodzic ok).
Teraz mam taki myk, ze start kompa dochodzi do momentu "veryfing DMI pool
data" (czy jak tam to pisze) i koniec dalej nie idzie nawet po dluzszym
czasie. Bios wykrywa dyski wszystko pieknie ladnie, ale komp nie startuje.
Za kazdym razem mam kilkanascie minut odpalania kompa (sprawdzanie czy
wtyczki mocno siedza, proby grzebania w biosie itp..)
generalnie zauwazylem, ze za kazdym razem resetowanie kompa nic nie daje.
Jedyny manewr, ktory przynosi korzysc to "load setup defults" w biosie
badz "load standard setup" tez w biosie. Wszystko rozumiem (ze niby cos
moze byc zle ustawione itp...) ale czemu bios nie pamieta ustawien
"standardowych" i za kazdym razem mu muszeo nich przypominac?
btw nie zawsze moje starania maja natychmiastowy efekt..

Co z tym kompem? zasilacz do kitu? plyta padla? calosc do smieci?
Pytam bo mocno zdenerwowany jestem czesto wlaczam i wylaczam kompa jak
potrzebuje cos w necie znalezc i takie dzialanie doprowadza mnie do
szalu...

--
Marcin Goralski [Krk]
-janek_at_jedwab.net.pl-