Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Wed 17 Sep 2003 - 09:02:06 MET DST
Hi,
Maciej \"yaq\" wrote:
>
> > Akurat w grach ilosc pamieci cache jest bez wiekszego znaczenia,
> > paradoklsanie glupi word i programy biurowe potrzebuja wiekszej ilosci
> > pameici cache.
>
> a skad ta teoria?
Duże cache mocno poprawia wydajność programów operujących na
dużej liczbie małych bloków pamięci i zawierających sporą
liczbę skoków warunkowych. Oprogramowanie "ogólnego użytku"
ma taką właśnie charakterystykę, w przeciwieństwie do progra-
mów "multimedialnych" (w tym gier), które generalnie obrabiają
dane w sposób sekwencyjny, do czego wystarcza mały, szybki
cache.
Potwierdzeniem tej teorii jest zaskakująco dobra wydajność
Celeronów 266 i 300 w grach, oraz bardzo dobra wydajność
Pentium 4 Wilamette i Celeronów Wilamette-128/Northwood-128
w zastosowaniach multimedialnych (choć w tym drugim przypad-
ku składają się na to jeszcze hiperpotokowa struktura samego
procesora oraz duża przepustowość FSB między innymi).
-- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl | | | http://www.grush.one.pl/ | \................... ftp://ftp.grush.one.pl/ ............../
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 11:13:16 MET DST