raid 5, zastępowanie dysku

Autor: Przemyslaw Basa (pmbANTY-SPAM_at_mail.avantis.pl)
Data: Tue 16 Sep 2003 - 21:19:11 MET DST

Witam.
Ostatnio padł mi jeden dysk z macierzy raid 5 (kontroler adaptec 2110S).
Były to 3Xsegate 36,9GB SCSI 160 LVD. Niestety identycznego modelu dysku
dostać już nie można. I tu mam problem. Dyski zbliżone pojemnością mają
36,7GB i na dodatek są to trzysta dwudziestki. Pytanie: co _musi_ sie zgadzać
(pojemność, cylindry) żeby odbudowa była możliwa?
Czy prędkości transmisji też muszą być identyczne czy mogą być różne?

Pytanie dodatkowe: kontroler twierdzi, że padł jeden dysk (pozostałe dwa
mają status 'optimal'). Nie da się przegrać danych z macierzy, bo w pewnym
momencie dostaję komunikat o błędach wejścia/wyjścia (ten
uszkodzony dysk jest nadal podpięty). Czy to normalne na tym
kontrolerze? IMHO powinien sobie zxorować bity z dwóch pozostałych
dysków i dać przegrać dane... tak się działo na innych kontrolerach ale
fakt faktem, że tam dysk uszkodzony był fizycznie odpięty.

TIA i pozdrawiam,
Przemek.