Jaka roznica w dyskach z wiekszym cachem

Autor: Walery Podwysocki (valeriy_at_metal.agh.edu.pl)
Data: Mon 15 Sep 2003 - 11:08:30 MET DST

Czesc!!

Zastanowiam sie nad kupieniem dysku 120 GB.

Nie wiem jaki wybrac z wiekszym czy mniejszym cachem.

W wiekszosci przypadkow mowia, ze warto brac z 8 MB, bo maja 3 lata gwarancji, ale w tej gwarancji pojawily sie i dyski z 2 megowym
cachem http://www.bit.krakow.pl/ .

Roznica jest 55 zlotych, a to jest duza, pod waronkiem ze nie ma roznicy miedzy tymi dyskami.

Na stronie http://www.ixbt.com/storage/seagate-barr-st1200026a.shtml przedstawiono porownanie dwoch dyskow z roznym cashem, ale do
konca w niego nie wierze, byly przypadki kiedy producenci optymalzowali swoj sprzet do testow.

Wiec pytam

                     w czym tak naprawde jest roznica, i czy bedzie ona zauwarzalna.

Moze ktos to porownywal i moze odpowiedziec mi na pytanie.

Dodam tylko, ze dysk kupuje dla obliczen.

Powinien byc on cichy, bo czesto zostawiam obliczenia na noc.

Pozdrowienia

Walery

--
[Athlon XP 2500_at_2800+