Re: Problrm z wyborem procesora AMD

Autor: digitariusz (digitariusz_at_wywalto.op.pl)
Data: Mon 15 Sep 2003 - 08:09:12 MET DST

MaTT naskrobał(a) coś takiego:

> Witam,
> Mam zamiar kupić sobie nowy sprzęt, ale mam problem z wyborem procka. Po
> głębszych przemyśleniach i kilku przepłakanych nocach doszedłem do wniosku,
> że to musi być jednak AMD :( .

Też przez długi czas byłem zwolennikiem intela. I też ciężko było mi
zdecydować się na AMD (ze względów ekonomicznych :). Kupiłem (athlon
2000), mam go już 3 miesiące i.... jestem bardzo zadowolony. Po
przemyśleniu, porównaniu tego co mam teraz "pod maską" (i za ile),
zaczynam się zastanawiać jaki sens ma w ogóle kupowanie w tej chwili
proców intela (chyba tylko dla szyny). polecam amd, ja się przekonałem.

> Mam na oku dwa procki:
> 1) Athlon XP 2500+ Barton (cache 512KB L2 + 128 KB L1, 1830 MHz i FSB 333)
> 2) Athlon XP 2600+ (Cache 256 KB , 2075 MHz i FSB 333)

zdecydowanie 2500+ barton (cache dużo daje, choć zależy do czego).
z tym, że musisz też kupić dobrą, a nawet b.dobrą płytę, żebyś był
zadowolony. nie oszczędzaj na mobo, aby kupić szybszy procesor.
jeśli stać Cię na bartka, i dobra podstawę do niego, to napieraj.
jeśli nie bardzo, to faktycznie pomyśl wtedy nad 1700 lub 2000.

> Mój problem polega na tym, że nie potrafię się zdecydować, bo na temat
> każdego procka słyszałem dużo różnych rzeczy, ale nadal nie wiem który
> bardziej mi się opłaca. Zależy mi na dużej wydajności a nie na możliwości
> podkręcania i szpanowania przed kolegami, że mój procek kręci się jak Athlon
> 3200+ :D

miałem przyjemność trochę pokatować i 2500 i 2600

>Jeżeli ktoś wie coś na ten temat, to proszę o wsparcie.... Z góry
> dzięki za podpowiedzi...

prosze bardzo

--
pozdrawiam