Re: Problrm z wyborem procesora AMD

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Sun 14 Sep 2003 - 22:59:55 MET DST

MaTT wrote:
> Witam,
> Mam zamiar kupić sobie nowy sprzęt, ale mam problem z wyborem
> procka. Po głębszych przemyśleniach i kilku przepłakanych nocach
> doszedłem do wniosku, że to musi być jednak AMD :( .

Czemu ":("? Procesory AMD są całkiem fajne i wydajne, tylko, że jśli
będziesz skąpił na płytę to się możesz wpakować w jakiś sprzęt sprzężony
z fazami Księżyca i występowaniem mgły o poranku. Pod Intele też można
takie płyty dostać.

> Mam na oku dwa procki:
> 1) Athlon XP 2500+ Barton (cache 512KB L2 + 128 KB L1, 1830 MHz i FSB
> 333)
> 2) Athlon XP 2600+ (Cache 256 KB , 2075 MHz i FSB 333)
> Mój problem polega na tym, że nie potrafię się zdecydować, bo na temat
> każdego procka słyszałem dużo różnych rzeczy, ale nadal nie wiem który
> bardziej mi się opłaca. Zależy mi na dużej wydajności

Obejrzyj dostępne na sieci benchmarki, zwłaszcza dotyczące zastosowań,
które planujesz. Różnice rzędu 5, czy 10% i tak nie mają dużego
znaczenia, a za np. rok, czy dwa to i tak będzie "staroć", coś jak
sprzęty <=1GHz dziś.

> a nie na
> możliwości podkręcania i szpanowania przed kolegami, że mój procek kręci
> się jak Athlon 3200+ :D Jeżeli ktoś wie coś na ten temat, to proszę o
> wsparcie.... Z góry dzięki za podpowiedzi...

Podkręca się nie dla szpanu, a po to żeby nie przepłacać za wysoko
znakowanego procka, podczas gdy można kupić równie udany, a znakowany
niżej (z przyczyn czysto marketingowych). Dlatego 1700+ + dobra płyta +
konkretne pamięci + cichy, 80mm wiatrak z dobrze zaprojektowanym
radiatorem będzie IMO lepszym pomysłem (np. ze względu na stabilność),
niż 2500+ z tanią płytą, pamięciami, które wyglądają jak lutowane z
odrzutów i wysokoobrotowym tanim brzęczykiem w roli aktywnego chłodzenia.
Dodatkowo niżej taktowane modele łatwiej jest chłodzić po cichu, bo mają
mniejszą moc grzewczą (i udaje się ją jeszcze zmniejszyć, jeśli komuś
zależy).

--
Pozdrówka,
        Artur