IBM 560 X

Autor: sk0lman (sk0lman_at_go2.pl)
Data: Sun 14 Sep 2003 - 22:59:25 MET DST

Witam

Potrzebuje pomocy. Zakupilem ten model laptopa na gieldzie, mam na
niego 1miesiac gwarancji takze musze sie pospieszyc z gruntownym
testem sprzetu. Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

Narazie zauwazylem jedna niepokojaca rzecz: czasami gdy zminimalizuje
okno, wroce z pelnoekranowego dosa, zamkne jakis progs etc. to na
ekranie pojawia sie kilkanascie "badpixeli" obok siebie ? W roznych
miejscach. Jesli pojawi sie taka grupka "badpixeli" (zazwyczaj
przyjmoje ona forme prostokocika o wymiarach 3x1cm) na pulpicie to
zawsze moge wybrac odswiez i wtedy ten prostokacik znika. Moge tez na
ten prostokacik nalozyc jakas ikonke wtedy troche tych "badpixeli"
zniknie etc. Jest to dosc klopotliwe, bo raz pojawilo sie to na pasku
zadan i trzeba bylo reboot zastosowac.
Co to jest ? Skad sie to bierze ? Czy mam uszkodzona matryce TFT ??

Na matrycy zauwazylem jeszcze jeden defekt, gdzies tak na srodku
znajduje sie kilka mniejszych (1 x 1cm) placykow - w ich obrebie
pixele swieca jasniej. Widac to dobrze na bialym tle.

Jeszcze jedna sprawa. Gdy przelacze sie w tryb standby - FN+F3 to
gasnie matryca... niby wszystko OK, bo wedlug instrukcji (zassalem
pdf) tak sie powinno dziac. Jednak teraz gdy nacisne jakis klawisz to
laptop powinien wrocic do normalnej pracy. U mnie owszem wraca ale
popracuje tylko chwilke i laptop milknie, uruchomie jakis progs to
laptop znow chwilke popracuje ale gdy HDD przestaje czytac to laptop
znow milknie. Tak chyba nie powinno byc no nie ?

BTW. Czy moglibyscie polecic jakis progs do testowania baterii Li-ion
? O ile jest cos takiego :)

Za wszelkie rady sugestie etc. bede bardzo wdzieczny.

Co jeszcze powinienem sprawdzic w tym laptopie ? Tzn. jakies wrazliwe
punkty ktore czesto zawodza ?

Konfig sprzetu:

P233mhz MMX, 32RAM, 4GB, Li-Ion, 12.1" TFT
OS: WinME

--
pozdrawiam
sk0lman