rozciąganie obrazu w compaq armada 1573(640x480 na lcd 800x600)

Autor: Artur Makówka (juice_at_tpi.pl)
Data: Sun 14 Sep 2003 - 17:38:49 MET DST

Mam laptopa Compaq Armada 1573D, 32MB RAM, kartę graficzną
chips&technologies 68554, sterowniki najnowsze, sciagniete ze strony
Compaq/HP: Chips and Technologies Video Driver version 4.11 A (1 Apr 99),
setup wymieniony na System ROMPaq version 586P_99.0610 A (28 Jun 99),
jakiekolwiek narzędzia ze strony
http://h18007.www1.hp.com/support/files/Armada/us/family/model/900.html ,
nie pomogły mi w rozwiązaniu tego problemu (do w95 i w98)
mój system operacyjny to Windows 95 OSR 2.5 , ale w systemie Windows 98 SE
działo się to samo...

problem polega na tym, ze moj wyswietlacz jest przystosowany do trybu
800x600, i gdy zmieniam rozdzielczosc na mniejsza, wykorzystywana jest tylko
ok. polowa ekranu. ( na srodku ekranu robi sie prostokat i w nim jest obraz
640x480, a ze wszystkich 4 stron otacza go czarny obraz).

można to rozwiązać wciskając klawisze Function Key + T, wtedy obraz rozciąga
się na cały wyświetlacz (a nie tylko pozostaje w małym okienku na środku),
ale w ten sposób wszystko wygląda paskudnie. Fonty są ledwo co czytelne, a
grafika wygląda okropnie. Lepszym rozwiązaniem jest zmiana ustawień w
setupie, ale w tym modelu czegoś takiego znaleźć nie mogłem. Następnym
rozwiązaniem byłoby programowe rociągnięcie obrazu... ale z koleji nie
znalazłem takiego programu. np. rozciągał by 'na siłę' coś, co chodzi tylko
w 640x480 i wyświetlał to w 800x600 - pewnie również nie wyglądałoby to
pięknie, ale może lepiej niż to co widzę po zastosowaniu rozciągania ze
sterowników (za pomocą Fn+T )

moje pytanie brzmi - co zrobić, żeby w mniejszej rozdzielczości obraz nie
zajmował połowy ekranu, tylko cały.

pozdrawiam