Re: Ograczniczenie do 32 GB na zawsze?

Autor: von_Kowal (von_Kowa.l_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 14 Sep 2003 - 00:45:58 MET DST

Użytkownik "aasat" <aasat_at_WYTNIJTOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Omylkowo podlaczylem zworke na ograniczenie do 32 GB
> i od tamtego czasu dysk jest widziany juz tylko jako 32 GB
> przestawianie zworki nic juz nie pomaga, owocuje to tym ze nie moge wejsc
do
> niektorych katalogow ktorych dane zostaly zapisane poza tym obszarem
>
> mam dysk 40 GB Seagate Barracuda
>
> czy mozna jakos powrocic do trybu sprzed przestawieniem zworki?
> czy sa do tego jakies programy?

Niestety miałem kiedyś podobna historie ... z Baracuda 80 GB (bolało duzo
bardziej).Przekładałem zworki w komputerze na czuja (po ciemku i wsawiłem na
połozenie ogranicz do 32 GB) . Po urucho,iemi komputera weszlem do biosyu
zorientowałem sie że sie pomyliłem i od razu wyłaczyłem. Niestety
przełożenie spowrotem nie pomogło. Nie pomogło kasowanie biosu, próbowałem
dysk podłaczyc w kilku innych plytach i kontrolerach. W koncu zdesperowany
uzyłem Seagate See Tool i uten programik po wystartowaniu własnych driverów
i oszukaniu biosu widział cały rozmiar dysku .... pom ogło mi to wyrattować
bezcenne dane .. a dysk poszedł do serwisu gdzie wymieniono mi go na nowy bo
tamten zablokował sie na 32 GB. W sumie to sam byłem w szoku sprawdzałem na
innych barakudach i nie było problemu po przełożeniu zworek , ba nawet
partycje były na miejscu

pozdrawiam