Niedrogi skaner do domu

Autor: Andrzej Kaczmarek (ak_at_wroc.vulcan.pl)
Data: Sat 13 Sep 2003 - 00:36:38 MET DST

Witam!

Szukam jakiegoś nie za drogiego (~400zł) skanera do użytku domowego - skanowanie
odbitek, OCR, 'ksero' i takie tam. W każdym razie nie będzie specjalnie mocno
eksploatowany. Nie musi być demonem szybkości, czy oferować zawrotne rozdziel-
czości. Ważniejsza jest raczej dobra jakość skanów (ale nie spodziewam się, że
za tę cenę powali mnie na kolana - zresztą nie jestem bardzo wymagający w tej
kwestii). Podłączenie oczywiście przez USB, mile widziany szybki prescan i dobre
oprogramowanie (do skanowania, a nie to dodatkowe), ale to nie priotytet. Jakby
nie zajmował pół biurka to też by było całkiem sympatycznie... No i koniecznie
CCD. Wyszukałem takie oto przykładowe modele:

Microtek ScanMaker 4800
Mustek BearPaw 1200TA
HP ScanJet 3500C

Co o nich sądzicie? Szczególnie interesuje mnie ten pierwszy (dość dobre opinie
zbierał w - dość ubogim w tym temacie, niestety - archiwum, ale najdroższy z
tej trójki) oraz drugi (słyszałem i wyguglałem na paru stronach że całkiem
przyzwoity jak na tą cenę). Trzeci to miałem w cenniku w podobnej cenie i umieś-
ciłem ze względu na firmę :] Może coś innego w podobnej cenie? O ile się da, to
bez żadnych przystawek bo je i tak ponoć o kant d**y roztłuc, a trzeba dopłacać.

W archiwum raczej niewiele można się dowiedzieć (mało topików i mało odpowiedzi
niestety), a na pl.rec.foto same jakieś do negatywów :|

--
pozdrawiam,
Andrzej