Re: Jak uratowac dane z dysku?

Autor: A_Zet (adek124_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 12 Sep 2003 - 19:28:38 MET DST

Dnia Fri, 12 Sep 2003 14:33:33 +0200, Mikolaj Kociorski
<yauokim_at_panda.bg.univ.gda.pl> napisał(a):

> Jak uratowac dane z padnietego dysku?
>
>Model: IBM Deskstar 40GB (IC35L040AVER07-0)
>
>Gdy pracuje slychac charakterystyczne stuki
>
>Bios wykrywa go 1 na 10 razy. Jak juz wykryje to system sie przewaznie nie
>uruchomi. Jak sie juz uruchomi to przy probie kopiowania z niego danych
>nastepuje zwis systemu.
>
>Prosze o pomoc lub namiary na kogos kto bylby w stanie uratowac dane - sa
>one bardzo istotne.

Ja przy takich oznakach i niemal takim samym dysku (IBM Deskstar 20GB)
nie odzyskalem danych, ale dowiedzialem sie gdzie i za ile, a ze dane
nie byly dla mnie zbyt istotne, dysk sluzy mi za ozdobe na szafie.
Dowiadywalem sie piszac maila na adres ze strony
http://www.arc.soft.com.pl/ i mi odpowiedzieli, ze naprawa ok. 150 zl.
Ze wedlug opisywanych zjawisk (jak u Ciebie bylo) padla elektronika.

Podobnej informacji udzielalem niedawno jednemu z pytajacych o
walniety dysk, a inny z kolegow doradzil cos ciekawszego i tanszego:
podobno na gieldach handlujacy skupujac uszkodzone rzeczy maja
elektronike na wymiane, i zamiast sprzedawac, po prostu siedzac kilka
godzin podmieniaja plytke, odzyskuja dane, i masz problem z glowy za
chyba mniejsze pieniadze. Sprobuj, akurat sobota, niedziela, skocz na
najblizsza gielde z tym swoim dyskiem, i moze Ci sie uda? Na gieldzie
od razu kupisz nowy na ktory Ci przerzuca odzyskane dane, i masz
wszystko co Ci potrzebne (oprocz kasy...).

--
Adek