Re: Jak uratowac dane z dysku?

Autor: EfeSjaN (efesjan_at_WYTNIJTOop.pl)
Data: Sun 14 Sep 2003 - 18:41:42 MET DST

> Bios wykrywa go 1 na 10 razy. Jak juz wykryje to system sie przewaznie nie
> uruchomi. Jak sie juz uruchomi to przy probie kopiowania z niego danych
> nastepuje zwis systemu.

Wspominasz, ze dysk jest wykrywany 1 na 10, ale jednak jest, wiec mozna
przypuszczac, ze masz np inwazje bad sectorow ;-). Tak, czy inaczej nie
polecam czestego uruchamiania i sprawdzania, czy moze nie pojdzie tym razem,
dopoki nie znajdziesz jakiegos na prawde konkretnego sposobu... bo to tylko
pogarsza sprawe i najprawdopodobniej utrudni odzyskanie danych.

Co do tego grzebania w dyskach na gieldzie, to faktycznie moze i jest jakies
prawdopodobienstwo, ze czlowiekowi uda sie cos z elektronika wykombinowac, ale
trzeba sie liczyc rowniez z tym, ze moze mu sie nie udac ;-/

W akcie desperacji mozesz sprobowac tego:
Podpiac dysk do innego kompa i odpalic system z innego dysku.
Jezeli bios prawidlowo wykryje naped, to jest tez spore prawdopodobienstwo, ze
system bedzie mial prawidlowy dostep do powierzchni dysku.
W takim przypadku, choc nie ma pewnosci, ze to bad sektory (jezeli bedziesz
mial mozliwosc, to przeskanuj dysk np przez programik: Drive Fitness Testing;
on moze poda ci prawdziwy powod problemow z napedem)i dane nie byly usuwane,
to mozesz uzyc jakiegos programu do recoveringu. To pomoglo mojemu znajomemu.
Oto kilka programow, ktore moga pomoc:
- Easy Recovery Pro
- R-Studio Data Recovery
- Active Partition Recovery itp.