Re: Nieco starszy sprzet

Autor: Piotrek Garczyński (piter_mg_at_wp.pl)
Data: Fri 12 Sep 2003 - 09:59:02 MET DST

"Pawel Jan Spryszak" <pspr_at_tempac.okwf.fuw.edu.pl> wrote in message
> Moze ktos wpadnie na pomysl:
> Plyta Iwill p55 XB2 z K6-2 300MHz nie moze porozumiec sie z dyskiem
> twardym Conner (540MB)
> Rozpoznaje go (ew. recznie wprowadzam dane z nalepki), formatuje ale po
> zapisaniu ok. 1MB scandisk mowi ze tablica alokacji jest uszkodzona i
> wiekszosc plikow jest zniszczona (np. w plikach audio pojawiaja sie
> trzaski)
> Dysk jest na pewno OK bo mam dwa identyczne i co najwazniejsze kazdy z
> nich dziala na innej plycie A na tej plycie bez problemu dzialaja inne
> dyski 850MB i 20 i 40 GB
> [...]
Konkretnej odpowiedzi Ci nie udziele, ale...

Swojego czasu mialem dysk Conner Peripherals 425MB (czyli pewnie to co
Ty - tyle ze mniejszy). Jest to dysk starego typu chodzacy jako CHS a nie
LBA. I mialem nieco podobny problem - dysk sobie spoko chodzil jak
mialem P-133 (a wczesniej 486...), ale w momencie kiedy zmienilem plyte
na A-Trend'a pod PII-400 - zaczely sie problemy z dyskiem (a konkretnie
z wykrywaniem go).

Wiem, ze walczylem z tym problemem zworkami (ten moj Conner mial
zworki zupelnie po drugiej stronie - i nie wiedzialem co ustawiam). Jakos
sie udalo.

Pojawil sie natomiast ostatnio (jeszcze na innej plycie) problem z tym, ze
dysk dziala, ale sie nie boot'uje. Tzn. mozna go uzywac w Windowsie, ale
nie postawi sie na nim systemu.

Tak wiec podsumowujac moje wywody: Conner Peripherals to stary dysk,
CHS, ktory ma problemy z niektorymi (i to szczegolnie nowszymi plytami
glownymi). Ciezko powiedziec czy to "on" "ich" nie lubi czy na odwrot.
Jakby nie bylo, to ze ten dysk Ci dziala w jednym kompie, a nie dziala w
innym wcale mnie nie dziwi. Znam to z autopsji.

pozdr, Piotrek Garczynski
piter_mg_at_wp.pl