Re: wymiana akumulatorów

Autor: Lukasz Goralczyk (liku_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 11 Sep 2003 - 20:25:57 MET DST

Aleksander <aleksander.gorski_at_wp.pl> wrote:
> Mam padniętego UPSa APC 250. Padły akumulatory. Są tam spięte szeregowo
> dwa akumulatory 6V 4,5 Ah. Moje pytanie czy mogę tam wsadzić jeden
> akumulator 12 V ale 7Ah. To że 12 V musi być to wiem ale czy większa
> ilość Ah nie zaszkodzi nic się nie popali itd., itp.

To zalezy jak sa polaczone te dwa 6-cio woltowe ogniwa - bo moga dawac w
sumie albo 6 albo 12 wolt (polaczenie rownolegle i szeregowe). Jesli sa
polaczone szeregowo to mozna, jesli nie to trzeba uzyc dwoch
szesciowoltowych.
Sa to akumulatory zelowe, pewne drobne roznice w pojemnosci (Ah) sa
dopuszczalne, ale zawsze lepiej bedzie jak pojemnosc i typ bedzie sie
zgadzala z ta podana przez producenta.

--
Lukasz
http://student.uci.agh.edu.pl/~liku