Re: Potrzebna drukarka laserowa.

Autor: Cxd (cxd_at_gazeta.pl)
Data: Wed 10 Sep 2003 - 15:54:35 MET DST

K.R.A wrote:

> Witam.
>
> Potrzebuję zakupić drukarkę laserową, dobrze by było niedrogo.
> Jednak w dziedzinie laserówek jestem niezorientowany, może ktoś doradzi
> co nieco.
>
> Narazie typuję HP 1000
> i Kyocera FS-1010
>
> Tylko pytanie czy warto wydać dwa razy więcej za tę drugą?
>
> A może jakieś inne typy/firmy?
> Generalnie chodzi o to by była niezawodna.

Kyocera niezłe emulacje PCL i PS, drukuje poprawnie w DOS-ie polskie
litery. A to przydaje się w niektórych programach FK. Troche delikatna
budowa podajnika papieru oraz klapek. Nieduża, osobno toner i bęben.
Trwałość bębna wg producenta 100 tys kopii. Tradycyjne gniazda
połączeniowe, możliwość instalacji dodatkowej pamięci oraz modułu
sieciowego. Sterowniki hmmm, trzeba uważać na konfigurację softu jaki
jest instalowany na stacji - klient Novella, odpowiednia wersja -
inaczej się gryzą i mocno żre zasoby. Niektóre programy do obsługi
banków mają z nią problemy na jej streownikach, szczególnie jak
instaluje się je do systemu po przejściach. Daje się typowo drukować na
sterach od HP LJ 3. Papier mocniej giety w trakcie przchodzenia.
HP 1000 drukarka przede wszystkim gdi, problem w drukowaniu z czystego
dos, odrobinę solidniej zrobiona - takie wrażenia, wielkość podobna do
kyocery. Nietypowe złącza, potrzebne (są w zestawie) przejściówki do
typowych złączy. Jak sie je uszkodzi - problem z podłączeniem.
Sterowniki niczym szczególnym się nie wyróżniają. Brak PS, toner razem z
  bębnem, mniej giety papier, nie pamiętam czy ma możliwość podłączenia
wewnętrznej karty sieciowej.
Wydruki z Kyocera jakby słabsze trochę zaczernienie przy standardowych
ustawieniach.
W eksploatacji zależy jak dużo drukujemy - kyocera + materiały może być
taniej, niż HP,
Konkluzja - wybierz tą gdzie masz dłuższą gwarancję, gdzie będziesz miał
   łatwiej dostać się do materiałów i serwisu. To jest diablo ważne.

Z pionierskim pozdrowieniem CXD