Re: UPS-y

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Wed 10 Sep 2003 - 11:29:06 MET DST

> mam problem tego rodzaju że: elektrownia która mi dosyła prądzik, często
ma
> zapędy na przerywanie dostawy w najmniej odpowiednim dla mnie momencie...
> czyli z reguły właśnie wtedy gdy ambitnie pracuję na kompie a wyników
przez
> roztargnienie jeszcze nie zapisałam...
>
> powiedzcie mi zatem drodzy grupowicze, na jak długo taki UPSik mógłyby mi
> zatrzymać troche prądu ?? chciałabym chociaż zdążyć zapisać wyniki i
> wyłączyć komputra przez klawisze...
>
> chodzi mi o UPSik na warunki domowe, pełen wypas być nie musi... :0)
> [...]

Masz do wyboru 2 modele:
EverNet 700 (czas podtrzymywania bardzo dlugi w porownaniu do innych UPS'ow)
APC Back-UPS 650 (na twoim sprzecie z 10min powinno podzialac)

Od biedy mozna dac jakies slabsze modele, ale beda one pracowaly blisko
granicy przeciazenia i jezeli bedziesz chciala cos dokonczyc to moze ci
zabraknac czasu. Jezeli koniecznie chcesz zaoszczedzic na zabezpieczeniach
to: APC Back CS 500VA powinien wystarczyc, ale przy czestych zanikach
napiecia nie polecam takiego rozwiazania.
Niewiele osob wie o tym, ale UPS'y bardzo nie lubia przeciazen. Potraktujac
takiego UPS'a kilka razy za duzym obciazeniem nastepnym razem moze juz nie
zadzialac i wszystko bedzie ok do czasu zaniku napiecia. Znam bardzo wiele
osob, ktorym wcisnieto modele 300VA do nowych sprzetow. Po pierwszym zaniku
pradu i chwili dzialania (nawet nie minuta) nastepnym razem od razu
wylaczaly sie po kilku sek. Nic w tym dziwnego, jezeli pakuje sie aku 4Ah do
takiego UPS'a (prad pobierany z aku przy 180W obciazenia na wyjsciu to 25A
!!! - przy przeciazeniu prad ten moze byc duzo wiekszy). Po kilku takich
"zwarciach" akumulator traci swoja pojemnosc i nie da sie juz wycisnac z
niego tyle co przy pierwszym wlaczeniu.