Re: Czy ktoś kupował monitory BENQ?

Autor: macminer (macminer-junkout_at_polbox.com)
Data: Tue 09 Sep 2003 - 13:56:20 MET DST

Jakub Kasprzak wrote:

> Szukam monitora LCD i przeglądając oferty zauważyłem mnonitory BENQ. W
> porównaniu do innych widzę, że wypadają korzystnie cenowo i mają niezłe
> parametry (w każdym razie w ofertach). Jednak nie słyszałem o nich nic
> wcześniej. Stąd moje pytanie, czy ktoś kupował coś takiego i jakie ma
> odczucia.
> ale np. Benq FP567s ma
> kontrast 400:1
> jasność 250
> czas reakcji 16ms + głośniczki
> kosztuje 1370.

BENQ to inaczej ACER (wystarczy wejść na www.benq.com żeby się
przekonać). W każdym razie nie jest to firma, która zaistniała tylko po
to, żeby sprzedać parę monitorów, a potem zniknąć :)

Ja dałem za niego 1299 i od 4 miesięcy pracuje u mnie (w układzie
dwumonitorowym). Złego słowa nie powiem, widziałem jego obraz w sklepie
w porównaniu z kilkoma innymi i wybrałem całkiem świadomie. Nie bez
znaczenia był wszakże fakt, że mogłem wybrać osobiście egzemplarz (czyli
bez złych pikseli) oraz że krajowy dystrybutor/serwis jest stosunkowo
niedaleko mnie (Śląsk).

Na pewno lepsze to niż Belinea, Mediony, Hivisiony i inne monitory w
porównywalnej cenie. Zastanawiałem się nad NECem, ale ponieważ nie
miałem gwarancji, że dostanę egzemplarz bez złych pikseli, rozmyśliłem
się. Jeśli masz możliwość obejrzenia monitora przed zakupem, to w
zbliżonej cenie powinien być jeszcze NEC 1501, Neovo F415 albo któryś z
tańszych Samsungów (te trzy firmy mógłbym polecić bez skrupułów). Tak
czy inaczej, musisz sam zdecydować, co dla ciebie jest najważniejszym
parametrem obrazu. Deklarowana jasność/kontrast na pewno nie jest
najważniejsza, chyba że ktoś chce korzystać z monitora na plaży. W moim
jasność jest ustawiona niemal na 0, kontrast na 50%: starałem się tak
dobrać parametry, żeby możliwie niewiele różniły się od stojącego obok
CRT (MAG/kineskop Trinitron) - generalnie zapas jasności i kontrastu
jest ogromny. Kąt widzenia i czas reakcji - również bardzo dobry.
Wierność odwzorowania kolorów - z tym już gorzej, ale tego akurat nie
można się spodziewać w tej klasie cenowej. Upraszczając, kolory na LCD
są jaśniejsze i bardziej kontrastowe (czyli mniej subtelne) niż na CRT.
Dużo lepiej czyta mi się na LCD e-booki, ale do prac graficznych
zdecydowanie CRT jest lepszy.

Pytanie teraz, jak z awaryjnością ... cóż, czas pokaże. Ale właśnie
dlatego wziąłem pod uwagę geograficzną bliskość serwisu :)

--
macminer