SB Live 5.1 Digital

Autor: _ciesla (ciesla05g1_at_gazeta.pl)
Data: Mon 08 Sep 2003 - 21:57:28 MET DST

Witam wszystkich grupowiczów i zwracam się z gorącą prośbą o kilka wskazówek
odnośnie Sound Blastera Live 5.1 Digital, mój model to SB0220.
Zainstalowałem sobie kartę oraz wgrałem dołączone sterowniki i
oprogramowanie w XP, wszystko niby grało ale gdy odtwarzałem filmy dvd to
raz dobrze był odtwarzany dźwięk to raz niektóre głośniki grały ciszej niż
powinny, to raz tylne głośniki wogle nie grały ( po ponownych uruchomieniach
filmu). W akcie desperacji zainstalowałem sobie 98 by sprawdzić działanie
karty ale tu zupełna klapa. Raz, że odtwarzacze nie chcialy się przełączyć
na tryb 5.1 mimo, że test dołączonym do karty programem poprawnie odtwarzał
każdy kanał (tak było też w XP) dwa, że odtwarzany dźwięk zostawiał wiele do
życzenia, trzaski i przestery. Problem jest zapewne znany grupowiczom,
czytałem, że jest tak w konfigurcjach GeForce z chipsetami VIA na płycie
głównej ale mniejsza o to. Mam zamiar zainstalować ponownie XP i stąd moich
kilka pytań: czy to normalne, że odtwarzany dźwięk np. z WinAmpa w formacie
mp3 jest podawany tylko na 4 kanały a cetralny głośnik nie bierze udziału?
jeśli tak to czy jest możliwość jakieś programowej konwersji sygnału by był
odtwarzany we wszystkich głośnikach? Oraz czy do odtwarzania audio w
systemie 5.1 (np. odtwarzając film dvd) potrzebuję dodatkowo jakiś filtrów
czy czegoś? Miałem w XP zainstalowany ac3filter ale wogle nie funkcjonował
:( podobnie w 98 gdzie się nie chciał nawet uruchomić. Z góry dziękuję za
każde cenne wskazówki.

pozdrawiam
mariusz