Re: Ciekawe ?

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukaszekled_at_wp.pl)
Data: Mon 08 Sep 2003 - 23:23:22 MET DST

boomer2 dnia 2003-09-08 stwierdził(-a):

> Nie sadze aby byla to wina zbyt slabej karty graficznej... mam
> shafirka Radeon 9100 (64MB 128-bit), wiec jest to calkiem przyzwoita
> karta.

Powinieneś mieć odczuwalny wzrost, ale jak sprawdzasz to sprawdzaj w
niskich rozdzielczościach (np. Quake3 w 640) Sprawdź może też
3dMarkiem. Według mnie niewielki wzrost nie jest niczym nadzwyczajnym

> A czy nie byloby to tak ze wlasnie nawet jak masz slabsza
> karte i wlozysz szybszy proc, to masz wiecej fps gdyz proc liczy to
> za karte ?

Niestety nie.Proc nie zrekompensuje ograniczeń karty.

> Czyli to jest normalne ? To moj pierwszy AMD, wiec i tez pierwszy
> jakiego przetaktowuje... ale moj qmpel ma AMD 2.0+ i wiesz jaka ma
> temperature na nie przetaktowanym (!) procu (plyta MSI) 60-70 stopni
> ! Jak byly teraz cieplejsze miesiace w lato to czasami kompa odpalic
> nie mogl z tego powodu ! A wiatraczek ma podobny do mnie !

Niestety możliwości przetaktowania nie zależą tylko od temperatury. Na
standardowym chłodzeniu maksimum które możesz osiągnąć to około
2400MHz. Ale musisz mieć procesor z bardzo dobrej serii. Do tego musi
dojść dobre chłodzenie bo przy takim przetaktowaniu to już sie dużo
mocniej podnosi napięcie proca. Twój kolega powinien sobie przeczyścić
wentylator ewentualnie kupić nowy, założyć paste termoprzewodząca.
Wtedy pewnie bedzie dużo lepiej. być może kumpel ma jeszcze Athlona
Palomino który grzeje sie bardziej

--
# Łukasz Ledóchowski    lukaszekled_at_wp.pl
# lukled_at_tlen.pl   GG:503647