Karty 9100 + tv 16:9

Autor: Tomek (piwonski1_at_wp.pl)
Data: Mon 08 Sep 2003 - 13:13:25 MET DST

Witam

Mam zamiar kupic karte na Radeonie 9100 (jeszcze nie wiem jakiego
producenta) i mam w zwiazku z tym pytanie dotyczace wyjscia TV a
dokladnie mozliwosci ustawienia tego wyjscia tak aby przy wyswiatlaniu
filmu DVD obraz byl przekazywany w formacie 16:9 czyli anamorficznym.
Na normalnym telewizorze taki obraz wyglada na rozciagniety w kirunku
pionowym. Po podlaczeniu takiego obrazu to telewizora ponoramicznego
wszystko jest OK i obraz pokrywa cala powierzchnie ekranu.
Pisze o tym poniewaz mialem doswiadczenia z dekoderem DVD Dxr3 i tam w
sterowniku byla taka obcja. Jestem ciekaw czy karty na Radeonie
potrafia generowac obraz o takich proporcjach przy pomocy wlasnych
sterownikow lub tez zewnetrznych programow, czytez jest to
technicznie niemozliwie. Przypuszczam ze nie chodzi tutaj o mozliwosci
procesora graficznego ile o uklad zajmujacy sie wyjsciem TV. Dodam
jeszcze za na Gforce nie udalo mi sie tego zrobic. Filmy DVD zawsze
mialy na ekranie telewizora czarne pasy u gory i z dolu.

Z gory dziekuje i pozdrawiam Tomek.