Re: Raid

Autor: Wojciech K \(no spam\) (cgi_at_NOSPAM.interia.pl)
Data: Sun 07 Sep 2003 - 11:56:33 MET DST

Użytkownik "Przemek Piórkowski" <merry_meriadok_at_WYWALgazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bjent2$8nt$1_at_inews.gazeta.pl...
> Z ust Moniki padły jakże celne słowa:

> To zależy od tego, co chcesz osiągnąć. Raid 0 to tzw. stripping - dane
> zapisywane/czytane są po kawałku na każdym z napędów, tworzących macierz.
> Zwiększa to wydajność, bo odczyt/zapis następuje z tych dysków
jednocześnie.
> Ale poza tym bezpieczeństwo jest na zwykłym poziomie.
> A nawet nieco niżej, bo prawdopodobnieństow uszkodzenia jednego z czterech
> dysków jest wyższe niż gdy mamy tylko jeden.
> Raid 1 to tzw. mirroring - dane są dublowane na poszczególnych napędach.
> [...]

Jest problem zatrzymywanie i rozruch talerza powoduje szybsze zuzycie tych
dysków i to większe niż gdy dysk pracuje 24 H na dobę.
Rekord pracy dysków :
3 lata 24 H
zapis danych jakieś 2h dziennie
odczyt danych wideo i audio 20h dziennie
Nie wiem ile by wytrzymały ale po 3 latach zostały wylączone !

IBM ATA 66 40GB

--
Wojciech K
### Modemy i Rutery do NEO+ ### www.190.and.pl  Sprzęt Sieciowy