Re: plyty CD-R, CD-RW - opieka, trwalosc, odpornosc

Autor: marcus075 (karweta_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 06 Sep 2003 - 21:27:55 MET DST

> Mam male pytanko:)
> Czy plyty roznych producentow roznia sie odpornoscia na czynniki
> zewnetrzne np. kurz, rysy? Jakie plytki CD-R, CD-RW sa najodporniejsze?

 najodporniejsze? hahahaha!!! stary, obecnie chyba jest kilka fabryk gdzie
nie płyty robi (na wiecie) i na nie tylko naklejają inne "logo"... czy na
opakowaniu napisane jest Made in Germany/USA/Taiwam to i tak wszystko jest z
Chin albo Tajwanu, a to, żę jest napiane że wyprodukowane w Niemczech to o
licencje producenta chodzi... a tak serio to co do cdr: każda płyta z
czarnym spodem, a co do cdrw... ja mam 2 takie płyty: platinium i jestem
happy i mini-disk Akoss i też jestem happy:P nie ma rys...

> Jak usunac z powierzchni plyty kurz lub slad po dotknieciu palcem?

 powycierać delikatnie w jakąś miękką szmatkę, ew. w miękki sweter:)

> Zwykle
> chuchalem na taka plytke i delikatnie wycieralem. Powierzchnia plyty
> pozostawala czysta, byly tylko drobne ryski.

czym wycierałeś?

> Jednak ostatnio chcialem tak
> "naprawic" jedna plyte i zauwazylem, ze po chuchnieciu i wytarciu
> powierzchni jednak zostaje para, ale troche glebiej.

autor książki Red Hat 8. Ćwiczenia praktyczne poleca (przy rysach)
wypolerować powierzchnie płyty pastą do zębów i potem umyć miękką szmatką i
płynem typu Ludwik(c), ja nie iem jak to się w praktyce prezentuje, ale
facet wie (chyba) co pisze...

> Czy teraz juz takie
> kiepskie plyty robia czy moze przez pare lat zmienila sie struktura
> mojego oddechu??

jeżęli palisz to się penie zmieniła takżę stróktura twojego oddachu, ale
żeby to zaszkodziło to wątpie, raczej to wina płyt...

--
Pozrdawiam, marcus075
www.g10.jaworzno.edu.pl/ja/index.html - strona o mnie i moim sprzęcie