Re: monitor LCD - nie kupuj

Autor: Tomasz Jurgielewicz (tom_m_at_lpa.a3.pl)
Data: Sat 06 Sep 2003 - 22:37:13 MET DST

> 16 ms, ale w rzeczywistosci na pewno 25 ;) ja tez mam tak

Ten model ma naprawdę 16 ms. Poza tym nie ma efektu (o którym pisałeś
przytaczając przykład Belinei) różnej jasności u góry i dołu ekranu,
popularnego w wielu monitorach.

Generalnie popieram wszystkich przedmówców, kineskop w zastosowaniach
amatorskich nie jest konkurencją dla dobrych monitorów LCD. Specjalnie
piszę dobrych, ponieważ one (np NEC 1701 i lepsze) nie mają już
przypadłości wieku dziecięcego techniki LCD. W przypadku kiepskich,
pewne aspekty obrazu (nierówność oświetlenia, plamy, dominaty jakiegoś
koloru, smużenie, brak wygładzania czcionek w nienaturalnych
rozdzielczościach) mogą rzeczywiście wkurzać. Jeśli na dodatek ktoś
trafi na "numery" z gwarancją, trafią się bad piksele, to się nie
dziwię, można zniechęcić się do LCD.

Wniosek z tego taki: kupujcie ludzie bez wachania monitory LCD, ale
dobrych firm a zdecydowanie nie zawiedziecie się :-).

Tom