Re: stary sprzęt i dysk 80 GB

Autor: Wonder (wonder34WYTNIJ_TO_at_poczta.fm)
Data: Sat 06 Sep 2003 - 09:51:54 MET DST

> Przede wszystkim sprawdz czy jest upgrade do twojego BIOSu. Bo jezeli
> ostatni jest z roku '99 (kiedy jeszcze nie bylo takich dyskow, albo
> dopiero wchodzily) to raczej watpie zeby nowy BIOS widzial Twoj nowy
> dysk. No i na stronie producenta musi byc wyraznie napisane ze nowy BIOS
> obsluguje "duze" dyski.

Ja do starej płyty GA-586ATE (pod Pentium 100) znalazłem BIOS,
który obsługuje dyski do 128GB.

> Jesli chodzi o ATA. Ktos tu na grupie powiedzial ze ATA133 to pic. Byc
> moze, nie wiem. Wiem jednak ze prawdopodobnie Twoja plyta obsluguje max.
> ATA66 - wiec wystarczy Ci dysk ATA100. I tak nie wycisniesz z niego

I810 obsługuje chyba ATA33 tylko. Ale ATA133 też będzie pracował, a gdy
zmienisz
płytę to ATA133 może się przydać. No i Samsungi nie mają tego wkurzającego
autotestu.

> U mnie cala zabawa z dyskiem skonczyla sie na kupnie kontrolera... Plyta
> za nic nie chciala go rozpoznac.

Też spotkałem się z przypadkiem, że płyta nie rozpoznawała dysku. Dopiero
po
ustawieniu zworki, ograniczającej pojemność do 32GB, dysk zaczął pracować
poprawnie.

Wonder