Re: monitor CRT 19"

Autor: Artur Czeczko (art_at_eno.one.pl)
Data: Fri 05 Sep 2003 - 14:10:13 MET DST

Użytkownik "Sniper" <sniper10000_at_NOSPAMpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Całego systemu nie przekonfigurujesz. Możesz próbować powiększać to i owo,
> ale wszystkiego albo się nie da, albo potem nie będą się mieściły napisy w
> oknach dialogowych, poleceniach menu, itp. No i wszystko też zależy od
> umiejętności programistów piszących dane aplikacje, bo nie zawsze stosują
> się do zasad GUI wykorzystywanych w okienkach.

Ja niczego takiego nie zauważyłem. Może to zależy od programów,
jakich się używa.
I jeszcze jedno: jeśli przeszkadzała mi kiedykolwiek za duża rozdzielczość,
to nie dlatego, że coś było za małe, tylko że było niewyraźne.
Zatem im wyraźniejszy obraz daje monitor, tym bardziej można się
pokusić o zwiększenie rozdzielczości.
Zły wpływ na wzrok ma też kilka innych rzeczy, na przykład
złe oświetlenie, bardzo długie wpatrywanie się w coś, co jest
w stałej odległości.
Wielu ludzi popsuło sobie wzrok na książkach, nie widzę zatem
nic dziwnego w tym, że można popsuć wzrok przy komputerze,
nawet z najlepszym super wyrombistym monitorem LCD.

Wraz z postępem komputeryzacji powinna się chyba zwiększać
rozdzielczość DPI monitorów. Tymczasem mam wrażenie, że
pod tym względem postęp się trochę zatrzymał...

Pozdrawiam,
Artur